Met het Europese ‘Heroes of Football’-project, waarvan de KBVB één van partners is, zijn we genomineerd voor de prestigieuze ‘Pink Brand of the Year’-award. Die prijs gaat naar het bedrijf of de organisatie die het best in de smaak valt bij holebi’s. Dit door reclamecampagnes of initiatieven te organiseren specifiek gericht op de Belgische holebi-gemeenschap.

Heroes of Football streeft ernaar om holebiseksualiteit binnen het voetbal meer bespreekbaar te maken, zodat iedereen 100 procent zichzelf kan zijn op en naast het veld. Om dit te bereiken werden er in het kader van het Heroes of Football project verschillende tools ontwikkeld zoals een toolkit voor voetbalactoren, een Virtual Reality Game, filmpjes en een documentaire.

Sinds januari 2017 werkt de KBVB ook samen met Mister Gay Belgium en Europe 2016 Raf Van Puymbroeck, die jonge holebi-voetballers of voetbalsters wil helpen en begeleiden met hun coming-out. Ook biedt de KBVB gratis workshops aan voor jeugdspelers, trainers en clubbestuurders waarbij er op een interactieve manier wordt gediscussieerd over stereotypes en vooroordelen die leven in het voetbal.

Om de “Pink Brand of the Year’ award te winnen, hebben we jouw stem nodig! Ga dus snel naar http://pinkbrandoftheyear.com/vote/ en stem op ‘Heroes of Football’!